Powerwalk  2Bstrong® 

Powerwalk  * It’s a lot like walking, only faster! *


  • It’s a lot like walking, only faster!
  • Powerwalken geeft evenveel kcal verbranding uit vetten dan bij joggen !
  • Powerwalken =  veel fun = een betere conditie krijgen = fitter worden.
  • Afvallen met Powerwalk = ook in balans komen en meer energie krijgen.
  • De buitenlucht is stimulerend voor een gezonde levensstijl en goed voor je brein.
  • Het is een verantwoorde manier om buiten te sporten.
  • De techniek leer je in de 'Start 2 Powerwalk' sessies van 8 weken 
  • In combinatie met het GOK (Grip op Koolhydraten) programma bij 2Bstrong ontdek je dubbel resultaat. 

 Powerwalk 2Bstrong®  - Ladies only 

Wat is Powerwalking ?
-  Specifieke powerwalk techniek (leer je in de reeksen)
-  Het is veilig, er blijft steeds 1 voet aan de grond 
-  Je armen bewegen actief mee
-  We gebruiken al onze spieren
-  Workout terwijl je een sportieve wandeling maakt

-  Sportief en actief in variërende tempo’s.
 
Basis tempo wisselen we af met Powerwalking, dit is een zogenaamde intervaltraining 'Low Impact'. De lessenreeksen 'Start 2 Powerwalk' 2Bstrong zijn specifiek gericht op dames die zoals ikzelf te kampen hebben met Chronische aandoeningen en/of graag willen bewegen maar dit  'Low impact' dienen te doen'. 

Tussendoor doen we lichte spierversterkende balansoefeningen.

- We gebruiken hiervoor onze omgeving op dat moment. -
- Afwisselend doen wij verharde paden afwisselend met een zachtere

ondergrond om balans en coördinatie in het wandelen mee te pakken.
Hiervoor is het sportcentrum te genk de geschikte plaats. 


- Er is ook aandacht voor je ademtechniek 

- Tot slot wandelen we rustig uit en doen we stretch oefeningen



• Dames die willen starten met een positieve, gezonde leefstijl

• Dames die lekker willen bewegen en zich fitter in hun lijf wil voelen

• Geblesseerde hardlopers die wél kunnen wandelen en zo hun conditie en gewicht op peil willen houden/brengen


Kan je 15 minuten goed wandelen ? Dan kan je ook Powerwalken


Wat kan je best aandoen? 

Je hebt geen speciale (dure) schoenen of kleding nodig.
Kies bij voorkeur ademende kleding en zorg dat je vrij kunt bewegen.

Als het wat kouder wordt, draag dan verschillende laagjes kleding.
Doe ook comfortabele schoenen aan, liefst met een soepele zool, zoals hardloopschoenen, gewone sportschoenen of wandelschoenen.

Kies schoenen waar je gemakkelijk 45 minuten goed op kunt lopen en die eventueel ook vuil mogen worden. Zorg dat je je armen vrij kunt bewegen.
Draag liefts niets in je handen en geen tassen. Een sportrugzakje kan wel. 


Het Weer

De lessen gaan altijd door, behalve als het ijzelt, zware wind en/of onweer.


Belangrijke info

- Informeer zeker bij bestaande blessures bij je huisarts of sportief wandelen je herstel zal bevorderen, doe dit ook bij nadere klachten en bij twijfel. 

- vertel me waar ik eventueel rekening mee moet houden 

- deelname is op eigen (gezondheid) risico

2Bstrong® is Opgericht door Sylvie Froyen met als doel : 

Mensen en vooral dames die net zoals ik met een chronische ziekte te kampen hebben op een toegankelijke manier inspireren, motiveren en activeren om de kwaliteit van het leven te verbeteren op vlak van voeding, beweging en de mindset.

"Mensen motiveren, inspireren en activeren is mijn passie ! "                                                                                           Sylvie Froyen 

Walking is the best possible exercise.
Habituate yourself to walk very fast.